VALGFAG

Valgfag for 4. – 7. klasse
På Johannesskolen tilbyder vi den enkelte elev mange muligheder for at være sammen med sine kammerater i fritiden — og samtidig prøve en masse spændende ting, som ikke er på skemaet i hverdagen.

Programmet ændrer sig fra år til år, og oprettelsen afhænger af, hvor mange der tilmelder sig. Her er de valgfag, som bliver tilbudt i skoleåret 2022/23

• Drama 4.-7. klasse
  • Programmering og kodning 6.-7. klasse
  • Science 6.-7. klasse
  • Yoga og meditation 6.-7. klasse

De obligatoriske valgfag for 8. klasserne

Eleverne i 8.klasse vælger et af nedenstående valgfag. De 4 fag ønskes i prioriteret rækkefølge, og siden vi begyndte af udbyde valgfagene i 2020-2021, har alle elever fået deres 1. eller 2.prioritet.

• Billedkunst
  • Håndværk og design
  • Madkundskab

Vi underviser i holdstørrelser på 15-16 elever. Faget afsluttes med eksamen i juni.

På Johannesskolen tilbyder vi undervisning i Cambridge English i 8.klasse, hvor de kan opnå et certifikat på B2 niveau.

• Et Cambridge English certifikat beviser, at man sprogligt er kvalificeret på et givent niveau.
  • Hvis eleverne har et Cambridge English-bevis, kan de søge optagelse på danske og internationale uddannelsesinstitutioner, både udenlandske gymnasier og universiteter.
  • Det kan bruges, når man søger om studievisum til Australien.
  • Også en lang række arbejdspladser, både danske og internationale, anerkender Cambridge English-eksamenerne som bevis for, at medarbejderne er sprogligt kvalificerede.
  • Det er et godt supplement til eksamenerne i det danske uddannelsessystem, fordi det udvider elevernes hverdagssprog og ordforråd på engelsk.