FULD FART PÅ MATEMATIKKEN

Den 24.-26. november 2023 holder Johannesskolen TalentCamp, hvor elever fra matematik-øst afdelingen mødes for at nørde matematik sammen. Skolen holder åbent hele weekenden og får besøg af 65 elever, der har en særlig interesse i matematik og synes, at det er fedt at gå i skole – også i weekenden.

Mathilde underviser Magnus og Alexander i funktionel programmering.

Johannesskolen arrangerer TalentCamp i samarbejde med foreningen TalentCampDK. Weekendens TalentCamp er et tilbud om faglige udfordringer til de dygtigste elever i grundskolen. Deltagerne hos TalentCampDK kommer fra flere end 50 forskellige skoler fordelt over hele landet.

Undervisningen foregår i skolernes almindelige klasselokaler, men det er ikke den samme undervisning, som eleverne møder til dagligt. Alle underviserne er studerende fra de danske universiteter.Undervisningen bærer derfor præg af høj faglighed, og det skal der til, for at udfordre deltagerne og vække deres nysgerrighed.

Der er lagt op til en spændende og læringsrig weekend, hvor venskaber og viden opbygges på tværs af landet. Hvis du vil vide mere, så kan du finde TalentCampDK’s hjemmeside her, og har du lyst til at komme ud og besøge campen, så kontakt Anders Friis på af@talentcamp.dk eller

22 16 55 90.