Studietur i Rom

Tilbage

Den 7. september gik turen til Rom med 9.c.
Vi fløj lige fluks ned til sol og varme som et lille stykke forlænget sommer.
Hotellet, vi blev bosat på, var ikke et femstjernet resort, men et lille charmerende hotel med god stemning. Om aftenen gik vi ned til den Spanske Trappe og spiste samlet aftensmad.
Første dag bød på cykeltur i Roms vilde trafik. Alle kom helskindede igennem med en god oplevelse i bagagen. Vi havde gode cykelguides, der fortalte om byen og om lækre spisesteder spise. Hen på eftermiddagen bevægede vi os ned i katakomberne. Det var ikke en stor oplevelse, men vi hyggede os og den gode stemning var stadig intakt.
Dagen derpå travede vi i samlet trop hen til Vila Borghese og havde nogle små oplæg om Rom, som vi havde forberedt før turen. Efter det var der frie tøjler, og vi spredtes rundt i Rom. Senere på dagen, hen mod aftenen, tog vi til Colosseum.
Vi gik rundt på egen hånd og så den storslåede arkitektur.
Den sidste dag brugte vi på en tre timers lang rundvisning i Vatikanet. Det var flot og storslået, men guiden var ikke i top. Da turen var færdig, gik vi i gang med vores fotoopgave og fik tid til den længe ventede shoppingtur. Vores sidste aften tilbragte vi sammen på en hyggelig restaurant.
Næste morgen vendte vi snuden hjem til kolde Danmark.