9.b i Barcelona

Tilbage

Dag 1:
Vi var trætte. Det var tidligt om morgenen, men spændingen gjorde os helt vågne. Vi skulle nemlig til Barcelona  .
Vores fly rejste fra lille Danmark klokken 8:50, og vi ankom lige omkring frokosttid. Solen skinnede, og det var selvfølgelig varmt. Vi skulle videre med metro og på gåben, og vi syntes, det var bedst, da vi gik, fordi så oplevede man omgivelserne.
Vores hostel lå lige ved siden af ramblaen, og hvis man gik bare lidt længere ned af ramblaen, kunne man få alverdens frugt inde på frugtmarkedet La Boccaria.
Jeg husker på et tidspunkt, da jeg gik på ramblaen med en frugtdessert i min ene hånd, at solen lavede lysskær ned i gennem træernes blade og lyste ramblaen op.
Der var smukt og hyggeligt, men samtidig også lidt skørt med alle de souvenirbutikker på Ramblaen. Der var også mange tiggere; man blev ikke bange for dem, men de var meget påtrængende.
Efter vores indlogering på fine værelser, gik turen til Gaudis Park Güell, som ligger oppe på nordsiden af Barcelona. Da vi var færdige med at gå rundt i parken og med at gå et stykke af den lange vej tilbage havde vi heldigvis fri, for alle var trætte af at være tidligt oppe og af spændingen ved at være sammen i en stor by.

Dag 2:
Turen gik til La Sagrada Familia. Vi blev mødt af en kæmpe stor kirke med høje tårne, som næsten gik op til skyerne. Efter at vi havde været indenfor i den flotte kirke og gå rundt med måben og store øjen, skulle vi have frokost.
Senere på dagen blev vi delt op i vores fotogrupper, hvor vi skulle tage fotos af forskellige ting i Barcelona. Fx skulle nogen tage billeder af mad i Barcelona, mens andre skulle tage billeder af vand i Barcelona. Der skulle man være rigtig kreativ, og finde nogle gode motiver.
Øm i benene efter mange timers gåtur i skønne Barcelona, var det skønt at sidde ned og spise lækker aftensmad.

Dag 3:
Onsdag… halvdelen af vores studietur var næsten allerede gået. Men vi havde meget at glæde os til. Om onsdagen havde vi det bedste vejr. Solen skinnede, og der var ikke en eneste sky på himlen. Den store begivenhed om onsdagen var vores cykeltur. Vi blev delt op i to hold, og så var det ellers bare af sted, med to engelsktalende guider rundt i Barcelona.
Vi oplevede allesammen en hel masse den dag. Vi så fx: stranden, Parc de la Ciutadella, Arc de Triomf, Katedralen i Barcelona og en hel masse andre seværdigheder.
Cykelturen varede 4 timer med pauser. Det lyder nok som lang tid, men det var så spændende, at man helt glemte tiden. Da vi havde stillet vores cykler tilbage i forretningen, skulle vi på madmarked, hvor vi blandt andet fik de mest friske frugter man kunne finde.
Så var det blevet aften, hvor vi alle skulle spise sammen. Alle skiftede til fint tøj, og så gik vi en hyggelig tur gennem de smalle gader i det gotiske kvarter bl.a. med stop i Domkirken, før vi satte os til bords i en lækker restaurant.
Der blev serveret tre kæmpestore pander med paella, og vi havde det allesammen hyggeligt, og vigtigst af alt, vi blev mætte!

Dag 4:
Sidste hele dag i Barcelona. Alle vidste hvad der skulle ske på dag 4. Vi skulle til Camp Nou. Vi blev mødt af et lille stadion, som vi troede var Camp Nou, men det var bare et håndboldstadion. Ved siden af det lille stadion lå Camp Nou, og det var omkring 10 gange så stort som det andet.
Det var egentlig ikke så pænt udefra, men når man kom indenfor og sad på tribunen, var det noget helt andet.
Vi fik blandt andet set: spillernes omklædningsrum, pokaler, tribunen og meget mere.

Formiddagen var gået. Nu skulle vi hen, og se det olympiske stadion. Vi gik op og op og op af små veje, og pludselig begyndte uvejret at komme. Det stod ned i stænger, og det lynede og tordnede konstant. Kun halvdelen af os havde paraplyer med, for hvem skulle have troet, det ville regne lige pludselig i Barcelona. Det endte også med, at en håndfuld vendte snuden tilbage mod en cafe  sammen med en af lærerne – for at tørre og få lidt varmt. Resten af os piskede af sted i regnvejret hen til det olympiske stadion. Turen derop var sjov, våd og uforglemmelig.
Da vi havde fået et varmt brusebad, skulle vi på vores sidste udflugt.
Vi sluttede af med en kanon aften ved bjerget Montjuïc.
Vejret var godt, og stemningen var høj. Vi skulle tilbringe resten af aftenen ved det store springvand, kaldet: “Font Magica”
Vi sad på en trappe med den bedste udsigt til springvandet, hvor der ville komme lys- og vandshow. Mørket var ved at falde på og så begyndte det. Det var en skøn aften og en godt punktum på en fantastisk studietur i 9.b!